Kayla tipsar!


Dags för ett litet tips.
Jag var nyss ute i såret och sprang 3km plus lite intervaller. Kan tillägga att det slutade med att jag trampa snett i en nedförsbacke och haltar just nu. love life!
Anyways...ett tips ang löpning i spår.

Känner du att du saknar den där tävlingskänslan när du löper, du har svårt o tävla mot dig själv då självdisiplinen kanske inte räcker till.
Lägg dig bakom en hyfsat bra löpare och se till att vara nära honom...håll dig kvar och spurta sedan om honom när det är 400-200m kvar.
Det funkar faktiskt, det kan bli jobbigt, beror helt på vad det är för löpare framför dig.


Jag gjorde så ikväll, hade en hyfsat bra löpare framför mig hela varvet. Jag flåsade brutalt mycket och kände att jag hade överstridit min gräns...men jag fortsatte och de sista 300m så sprang jag faktiskt om honom, rakt in i mål.
Blev otroligt glad och var helt utmattad. Haha.
Prova, det är jobbigt men så jäkla skönt efteråt!

Nu har min fot svullnat lite, ska kolla runt på internet efter tips om vad man bör göra med en stukning.

Simma lugnt.
Km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0