Mitt påsklov

Matthias kom i Måndags, det första vi gjorde var att äta pizza och påbörja vårat uppsnappande av den förlorade tiden (tre veckor), som vi inte har ägnad till att ses på (distansförhållande...äger...). De första dagarna gjorde vi inte så mycket mer än att gå på massa möten o lägenhetstittande, fika med yaya+barnen och bara göra sådanadär viktiga grejer som gör att man inte ger tid till sig själva.
Vi har även varit ute och druckit öl tre gånger denna vecka, träffat mina kompisar och bara haft sådär jätte trevligt och kul. Annars har tiden gått till att pussa på varandra och vara puttinuttgulligull mot varandra.
Hembjudna på tunisiskt käk, blev vi av Yaya. Och hembjudna på tacos och vin, blev vi av min gudmor och hennes familj. Känns så otroligt vuxet på något konstigt sätt. Bli hembjuden med sin partner. Dricka vin. Äta mat. Prata vuxet. (Jag är inte längre den där flickan som leker kurragömma och busar, jag är den som sitter vid bordet med alla andra vuxna och åskådar när barnen leker kurragömma och busar.)
Imorgon åker Matthias hem och jag flyttar hemifrån. Vi får se hur morgondagen ser ut, men en sak är jävligt säkert och det är att jag älskar den där mannen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0