-

Sommaren 2015, kommer per automatik äga mer än någon annan sommar tidigare. För då ska min festival-oskuld tas och förmodligen av den belgiska festivalen Graspop, dit flera av de band jag gillar kommer. Redan är jag exhalterad och därför ska jag hype'a genom att skriva om hur jag började lyssna på de band som kommer.

Alcest:
Det var början på 2011 då jag hade kontakt med en virtuell person från en dikt-sida. Vi pratade mycket musik och jag kan nog säga att han är en av de bidragande faktorerna till min musiksmak idag. Det var alltså Alcest han tipsade, något jag är oerhört tacksam över idag då Alcest har legat mig väldigt nära sedan dess.
 
Korn:
Ja, alltså kan ju bara säga såhär. Efter första gången jag tittade på filmen Queen of the Damned (en film Jonathan Davis har gjort soundtrack till) så blev jag förälskad i mr.Davis. Så det är mer han jag är tokglad över att se och höra. Även om bandet Korn har gjort en del guldKorn (hehe).
 
My Dying Bride:
Det här är ett band, som jag tycker att jag borde ha lyssnat på tidigare. Men jag och min pojkvän var hemma hos hans bror, när han satte på denna platta och direkt frågade jag vad detta var och som (nästan) alltid när jag hör något bra band, skrev jag ned namnet i mina mobilanteckningar och satte på själv när jag kom hem.
 
Shining:
Precis som Alcest, blev detta band tipsat av den virtuella personen från diktsidan. Jag fastnade inte 100% för dem. Jag kan dock inte lyssna på dem eller något annat band jag gillar på black metal-grenen, på beställning. Utan det krävs en viss sinnesstämning och något djupare än så egentligen. Men inte ens då vänder jag mig till Shining. Man kan säga att jag inte riktigt vet vart jag har Shining, men de lyssnas på något/några gånger per år under vintertid. 
 
Slipknot: 
Jag skulle fylla 15 och snubblade över Duality och sedan låten ovan. Jag tyckte jag var det coolaste jag visste, skyltade om hur hård jag var på bilddagboken. När jag var arg lyssnade jag på Everything ends och Wait and bleed samtidigt som jag skrev ned låttexterna i min dagbok, hårt med en blyertspenna. Att se dessa skulle bli en otrolig nostalgitripp och jag skulle känna mig som 14 igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0