.

Vaknade av väckarklockan kl 10:00, gick upp o tittade ut efter någon sol, möttes av dimma, gick o lade mig tillbaka i skeden med Matthias och somnade om. Jag upplevde aldrig någon solförmörkelse idag. Känner lite skitsamma, även om jag verkligen ville ha ett "Släktet"-moment. Annars är det ju fredag och det innebär jobb för Matthias och ???? för mig. Har ingen aning om vad jag ska göra idag eller om jag ens vill göra någonting idag. För åker jag in till stan idag, är jag fast hela helgen. ASNICE ATT BUSSAR INTE GÅR HEM PÅ HELGERNA, VERKLIGEN. Men samtidigt vill jag inte sova helt ensam hela helgen. Vilket dilemma. 

Sibylla ringde till mig idag, frågade om jag fortfarande var intresserad av sommarjobb hos dem. Jag svarade självklart nej, då jag redan skrivit på anställningsbevis inom äldreomsorgen. I och för sig var jag aldrig intresserad, då jag som vegetarian helst inte vill flippa hamburgare som består av tidigare levande djur. Men i svåra tider (som det var när jag sökte) har man inte råd att följa alla principer till punk och pricka. 

Är förövrigt jättepepp, pepp på vad som helst. Jag vill typ sätta på mig träningskläder och dra ut o springa en mil. Jag vill städa hela huset. Jag vill skriva en roman. Jag vill måla tråkiga vita pappersark med liv. Jag vill boka flyg till ett annat land, trots att pengar inte finns. Jag vill så jävla mycket, men ändå sitter jag här i mysbyxor, t-shirt och morgonrock i en obäddad säng och skriver om peppen istället för att utföra den. Som alltid. Kul. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0