Ett brev (till dig)

Jag drar mig ifrån att höra av mig, för det enda jag kan få ur mig är jobbsnack, pengaångest och tjat om hyresvärdar som inte hör av sig. Det blir för tråkigt (för dig) och jag har blivit (för) tråkig (för dig) (om jag någonsin var intressant). Men jag antar att det är ett liv jag får leva, när jag varken valde det spontana, flygande, resande livet direkt efter studenten eller fortsatta studier på högskola/universitet. Jag valde detta, med en illusion om att jobb skulle vika ut sig för mig, att sparpengar skulle existera vid det här laget (inför det kommande spontana, flygande, resande livet); men icke, riktigt så är det inte va, riktigt så blev det inte. Och nu halkade jag in på det där tråkiga (igen) som är anledningen varför jag ignorerar dina frågetecken.

Vart är personligheten? (jag vet att du undrar vart jag har tagit vägen) Jag vill inte identifiera mig med min status i jobbvärlden, min ekonomi eller vart jag är bosatt.(du fick mig att lova, att aldrig bli sådan) Ändock låter jag detta bli en så stor del av mig att varenda gång jag hör av mig, får jag inte ut någonting annat än just, precis, det här. Äcklad? Jovisst (och jag vet att du är det du med)
 
(men jag vet inte vart den är, vart jag är, nåde mig)
 

Kommentarer
Postat av: Svar på ett brev (utan avsändare.)

Det drar i mig av längtan, att få höra hur du har det. För mig har du alltid varit intensiv, du har alltid varit, du är något. Du har alltid tankar och ställningstagande, du har drömmar och du har vidgat mina vyer, främst genom ord. Du har alltid varit den modigaste jag vet, inget kommer förändra det. Jag önskar jag hade din förmåga med ord, (för jag märker ju den finns där än idag, även om du tvivlar) kanske hade du då kunnat förstå vad jag menar och känner.

Jag önskar du hade möjlighet till ditt spontana, resande och flygande liv, för jag vet hur vackert och målande du pratat om det (dina ord har alltid fängslat mig.) Jag önskar att allt blev som du tänkt, men jag vet att det är orealistiskt, finns så många faktorer som gör att saker aldrig blir som man har tänkt. Men jag vet att det kommer bli bra, tillslut (Kanske den största klyschan, men jag vet att den är sann..!)

Men det gör dig inte mindre modig, inte mindre du. För tro mig, tråkig är motsatsen till dig. Du är sprakande och fanatisk. Jag önskar detta var det du identifierade dig med, det gör jag. Men vad än du lovat någon så måste jag få tala om;

Du är så jävla modig och jag har alltid sett upptill dig och gör det än idag och jag undrar bara hur du har det, mitt i allt detta.

2015-03-06 @ 10:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0