mattips för slutet av månaden och för lata

Krämig tomatpasta: 
Såhär fyra dagar innan pengar rullar in, får man oftast ta det som finns i kyl och skafferi. Vilket blev just det här. Jag hackade en stor vitlöksklyfta och en halv tomat, fräste det tillsammans i en skvätt rapsolja. Smulade efter ett tag ner lite grönsaksbuljong, klickade i tomatpure och rörde om allt med iMat. Kryddade med oregano, vitlökssalt, salt och vitpeppar. Hällde i lite tomatkross som fanns kvar efter gårdagen. Kokade upp makaroner och när båda var klart, rörde jag ihop det. Betyg: Matthias älskade det.
 
Pizzakit-pizza:  
Ibland (väldigt ofta) är vi/jag lata och vill helst inte äta någonting, bara för att det är ansträngande att ens koka pasta. Men eftersom att mat är viktigt så är just det här genialiskt för oss lata jävlar. En färdig utkavlad pizzadeg och en färdig tomatsås. Lägg på degen på en plåt, bre på såsen, hyvla ost o lägg på o välj valfritt pålägg. Jag själv tog färsk tomat och champinjoner. Strör lite oregano och vitlökssalt. Sen 12-14min in i ugnen. mums
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0