Alla ser inte fram imot julen

Första december
nu börjar förberedelserna inför hennes kommande helvete
blodröda ljusslingor i dörrkarmarna
tillgjorda eldlågor i de pyntade fönstrena

i mitt letande efter en trädgårdstomte
fann jag hennes lista
önskelistan, som är sig lik varje år
"1. jag vil ha min papa tilbacka"
och precis som året innan, lägger jag tillbaka pappret
med samma känsla i kroppen som jag inget kan göra åt

jag vet att hon vet att det kommer spelas
samma änglaspel som alla de andra åren
och jag vet att hon vet att jag kommer
vara åskådaren och hon -objektet-

vi har tjugofyra dagar på oss
att försöka ändra på honom
men som alla de andra åren
så kommer vi misslyckas

i blod

Kayla Mokédé - 1December 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0