första Advent


Jag vill inte ha jul, så jag är inte det minsta glad över att det är första advent
och man får tända första ljuset i den fyr-håliga ljusstaken med fyra stearinljus.
Nej nej ... Allt känns så tillgjort och överdrivet med julen nu för tiden.
Och alla presenter, jag kan inte sluta tänka på de barn som inte har den där självklarheten som vi har.
och så tänker jag att Julen är ju en kristen högtid, EGENRLIGEN. Så vafan firar de ikke-krista den då?

Nä...men det blir väl i alla fall att jag firar i år. För att umgås med min släkt. De klagar jag inte på, utan själva högtiden.
Aja...ska sluta vara en bittervagina.
-------------------------------------------------------------------------------

Vaknade nyss, senare ska jag iväg till hallen för att coacha en av friidrottsungarna jag och Philip tränar.
Hon ska tävla i Längdhopp...Ska bli så roligt!
Nu ska jag göra mig en kopp kaffe och läsa lite.

Km.

Kommentarer
Postat av: Eyrekahj

Åh tack så mycket! <3 Vi är nu sambos och lever prima liv så man kan säga att det gick bra. :)



Apropå första advent så förstår jag din känsla, hade jag inte haft barn så hade julen varit oväsentlig för mig och definitivt första advent men jul men barn är det bästa, med jultomte och allt skit, man kan bli som barn på nytt på ett sätt, leka med alla leksaker och vara livrädd för jultomten. Hoppas du får en fin dag ändå trots den förbannat kristna högtiden!



By the way, jag jobbar i en skola med 90% muslimer, ungefär hälften av de barn som är muslimer som jag jobbar med firar även jul så jag tror många skippat tanken om att jul är en kristen högtid ändå. I alla fall jag, jag är inte det minsta kristen, inte ens statistiskt sett, jag har gått ur Svenska kyrkan på grund av att jag tycker att den är helt bisarr men jag firar jul med glädje. :)



Nu ska jag lägga av att skriva novell. So long!

2011-11-27 @ 13:22:43
URL: http://infanterieldochkaskadspyor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0