"Jag älskar dig" - hur jag ser på de orden

"Jag älskar dig"

Läskiga ord, när de kommer från en man inte kan säga det samma till.
Men så självklara och lätta, när rätt person är med. På riktigt.

Jag blir helt ställd när någon kompis eller liknande säger "Jag älskar dig" till mig
om vi inte är så värst nära eller så...Jag vet inte vad jag ska säga.
För allt annat utom "Jag älskar dig också" kan tolkas så jävla fel utav den andre personen.
Jag är inte taskig eller ogillar personen om det är så att jag inte kan säga det samma. 

Man mjölkar inte de orden.

Utan man använder dem med ärlighet och omsorg. (från hjärtat)
När jag ser ett par som består av två 15åriga personer
som säger "Jag älskar sig" efter en vecka...så skakar jag bara på huvudet
och tycker synd om dem. De vet förmodligen inte innebörden av de orden, den meningen.

Men alla är väl olika, och har sina olika perspektiv.
Det är inte många när det gäller mina kompiskretsar, som jag kan säga "jag älskar dig" till.
Även om de säger det till mig...
Oftast förstår de, som tur är.


Ville bara skriva det, såg nyss ett par som varit tillsammans i en månad.
De hade skrivit "Jag älskar dig, för alltid"
Önskar de all lycka i världen.
Men jag kan inte rofö mina tankar om att det kommer ta slut om max  fem månader
och de kommer säga motsatsen till "Jag älskar dig", istället.

Förlåt mig för det.
Km.



Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD

fint skrivet

2011-11-26 @ 19:35:49
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0