Känner du igen det här? det är vår verklighet

Jag och min kompis Tommy har skrivit en dikt ihop.
Han har skrivit den kursiva texten och jag den andra.


Tommablickar ser ingenting, igenväxta öron hör ingenting
Ibland kan verkligheten vara så jävla hjärtlös, idealet och samhället har bragt så många unga på livet, var existerar dom nu? i det oändliga nynnar dödens änglar
och det va ingen tillfällighet, att du ignorerade den fattiga uteliggaren vid ica . det var din omänsklighet som tala
hur kan ni tro att det blir bättre, bete er inte som alla andra, engagera er, ha förståelse, negligera den obehövliga skiten och egoismen, hedra och publicera logiken och realismen

Det var nog inte tänkt att det skulle bli såhär -ja ni vet...snevridet?, kärlek, respekt och empati har funnits, men de förgiftades, brändes upp, lever nu bland askan i den döda brasan
Ser ni dom? dom otydliga dom osynliga, jag kallar dom för dom svarta fåren, varför då? jo för att det är dom som psyk och föräldrarna glömmer bort, att vara bortglömd och dold gör så jävla ont, ser ni inte? ser ni inte hur tomt det är i ensamhetens värld

-Kayla&Tommy . 13November2011-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0