Kayla yttrar sig - Busschaufförer lägg er tidigare och vakna upp fett glada



Busschaufförer. Detta kan bli ett ganska tråkigt ämne. Men FAN vad jag måste få ut det här och det är faktiskt ganska aktuellt...
Jag minns att jag skrev en insändare i 8an om just detta...

I alla fall, busschaufförer, ni vet de som kör bussarna nästan alla tar sig fram i dagligen.
En stor stor del av de här busschaufförerna i Örebro är tjuriga, otrevliga, anti-happy liksom.

*De hälsar inte när man kliver på bussen, de tittar knappt på en.
*De kan köra över övergångsställen TROTS att det står människor där och som har rätt att gå över före!
*De kommer försent och säger INTE ENS förlåt.
*De kan åka iväg trots att de ser någon som springer som en tok för att hinna med, en del kommer till och
med fram till dörren. Men bussschauffören öppnar inte.


Ja ni ser det är mycket de gör som inte är positivt. Jag drar inte alla över en kamm nu, för det finns de som är tvärtom. Jag vet det.
Men många är sådär som jag punkterade...och jag tycker att det faktiskt är en självklarhet att
busschauffören ska hälsa på den påstigne passageraren!
Han ska släppa förbi folk vid övergångsställen
och han ska absolut inte komma försent till busshållsplatser och sedan inte be om ursäkt!
För det är okey, ibland kan man inte passa alla tider...finns många olika anledningar.

Men är det vinter, 23 minusgrader och man står o väntar på bussen, och den kommer försent då förväntar jag mig en ursäkt!

Så jag tycker att, ska man bli busschaufför så ska man vara trevlig.
Det är en jävla självklarhet, PUNKT!


Om vi skulle ha haft hundar som chaufförer så lovar jag att det hade vart mycket roligare att vänta på en buss, åka i en buss och gå av från en buss!

Allt för mig
Tack och hej
Km.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

anmäl dig gärna till min helgens blogg tävling:D

direkt länk: http://liborius.devote.se/blogs/14130309/high-heels.htm#WriteComment

2011-11-19 @ 15:16:49
URL: http://liborius.devote.se
Postat av: mari

fin blogg!

2011-11-19 @ 15:22:56
URL: http://www.drain.blogg.no
Postat av: Alexandra

Fin blogg :)

2011-11-19 @ 15:37:43
URL: http://alexiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0