Om vi enar oss, kan vi fixa en hel del


Såhär ser jag ut idag.

Bra dag i skolan. Läst mycket i min bok vi har i uppgift att läsa. Hundpojken, otroligt bra...väldigt gripande.
Sputnik var även och föreläste och representerade deras vad ska man kalla det "hjälp, organisation" för de som har nån i familjen som missbrukar(alkohol, drogar eller knaprar medicin).
De berättade lite om det och sedan visade de teknikar som en pojke på 9år hade ritat.
Han ritade hur beroendet såg ut och hur hans alcoholiserade far var.
Han ritade hans öl-själ och hans riktiga själ.
Det var så rörande, blev tårögd. Sen kollade vi på en film, samma där...höll på att börja gråta.

Jag känner nu att jag vill bara gå klart i skolan, bli socionom och hjälpa barn.
Det är det jag vill, for real!
För det finns så många utsatta barn...helt sjukt!

Nog om det. Nu ska jag chilla...
Km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0