Bandtröjor på ovetande personer



Har tänkt på en sak nu, har funnits i min hjärna 1-2år nu.
Och idag ska dessa tankar och åsikter uttrycka sig i skrift.
Kom ihåg att jag skrev en status om detta i Facebook för ett år sedan kanske.
I vilket fall som helst är ämnet
"Bandtröjor på människor som bara bär dem för att de är snygga"

Jag har sett personer, framförallt tjejer som går runt med den där t-shirten med en mun som sträcker ut tungan, Rolling stones-tröjan.
De säljs i typ nästan alla butiker i stan, H&m, BikBok, GinaTricot osv.

Men det är väldigt många som köper ENDAST för utseendet, det spelar ingen roll vad det där trycket står för.
Jag ska ge er ett exempel.

När jag gick i 9an: Såg jag en tjej i min klass som hade en grå tröja med ett svart rolling stones-tryck.
Jag frågar henne "Jaha, så du lyssnar på Rolling Stones?"
Hon kollar konstigt på mig och släpper ut ett osäkert "Va?"
"Ja, du har ju en rolling stones tröja på dig"
Hon säger självsäkert "Nej, jag köpte den här från Gina"
Jag skrattar högt och säger "Kanske du gjorde, men det där är en Rolling stones tröja. Det är ett band"


Och det är många, jag vet att det är många av de som går runt med de tröjorna som inte har en aning om vad det är de går runt med.
Detsamma med Nirvana linnena/t-shirtarna som H&m har utförsäljning på.
Många köper dem bara för utseendet, jag svär på att de inte ens vet vem som var sångaren(Kurt Cobain) i Nirvana.

Detta stör mig, faktiskt! Javisst alla ska få klä sig i det de vill. Men när det gäller bandtröjor eller liknande så är det faktiskt annorlunda. Tycker jag, det är liksom min åsikt.
Tycker det är lite  förnedrande till det band som en person går runt o bär på men inte ens vet vilka de är.



Jag själv är ett hyfsat stort fan av Nirvana, har en skiva och ett linne(linnet som H&m säljer).

Det var det jag ville ha sagt.
SO REMEMBER...
Ta reda på vad som står på din tröja eller vad föremålet betyder innan du köper.
For det är även vanligt att många köper plagg med text på men inte läser texten. Så när man kommer hem så
står det något helt jävla snevridet.


KM.

Kommentarer
Postat av: Anonym

eller så kan man se det som en hyllning istället för en förnedring :) sen blir det ju oftast lätt så när de största modekedjorna börjar sälja tröjor med vintagetryck som är så "fashion"..

2011-10-05 @ 20:16:40
Postat av: alice karlsson.

haha , jag hörde på bussen ;

(det var två tjejer , en med en rolling stoneströja , henne kallar vi tjej nr 2 och den andra nr 1)

tjej nr 1 : åååh , vilken snygg tröja du har !

tjej nr 2 ; jaa , och det bästa är ju att jag älskar verkligen guns n' roses!

2011-10-05 @ 20:24:40
Postat av: gurkis

"Tycker det är lite förnedrande till det band som en person går runt o bär på men inte ens vet vilka de är."



Företag får inte sälja plagg där t.ex. Rolling Stones loggan syns om den är varumärkesskyddad, de får inte heller sälja den om de inte har fått tillstånd av upphovsrättshavaren till loggan. Du behöver inte oroa dig att bandet tar illa upp då de har gått med på försäljningen samt att de får x antal kronor per plagg med deras logo/symbol på som säljs.

Ärligt talat tror jag banden blir glada om fler bär deras t-shirt då det ger bandet mer publicitet.



Mvh Din kära Gustav

2011-10-05 @ 20:45:00
Postat av: monika

SANT!

sen så tycker jag att det gäller all text på tröjor som du skriver, vissa läser ju inte alls, och man bara: hallå du har ett budskap på dig? (oftast dådå)

2011-10-05 @ 21:09:13
URL: http://cabrinha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0