KAYLA TIPSAR!

Dags för lite tips tycker jag!

Nu har hälften av höstterminen i skolan gott. Så ah...tänkte ge ett tips. Angående instudering av anteckningar och frågor.
Ni har genomgång i skolan, ni får skriva av det läraren skriver på tavlan i era anteckningsblock.
Kanske får ett papper med 30st frågor.
Det jag gör är att svara på frågorna med hjälp av internet, anteckningar och läroboken i just det ämnet.
Det är bra att utnyttja så många källor som man har tillgång till.

När du svarat på alla frågor ska du göra om svaren till en text. Som en fakta text och för varje ämne i det ämnet så skriver du med olika stilar. Eller lite var som helst på pappret sedan ringar du runt texten.
Så har jag börjat, för om du skriver om något på ett speciellt sätt så kan du komma ihåg det lättare.
Så är det för mig i alla fall.

Såhär menar jag. [Brutalt mycket lättare och komma ihåg.]

Sedan läser du in anteckningarna OM och OM igen. Helst högläsning. Då du både hör OCH lyssnar.
Något jag också gör är att skriva om anteckningarna igen, koncentrerar mig på det som är svårast och skriver ner det OM och OM igen.

Det var allt. Hoppas det blir till någon hjälp i framtiden.
Good Luck.
Km.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0