Min dag och en typ...dikt


Smått seg men ändå helt OK-dag.
Sitter och käkar hårt Alibaba-godis, I like.
Ska plugga lite sen dra ut och köra lite F-running!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det var inte fören mina hjärnceller
satte igång sitt pappersarbete och slit
efter en kort semester,
som det slog mig att du bara var en illusion.

Jag tog dig för givet,
(måste gå rak på sak med mig själv)
att du alltid skulle finnas till hands
dag som natt
timma ut och timma in

men precis som alla människor gör mot varandra
så lämnade du mig
nu står jag här med ett ben
och försöker springa


förgäves, till ingen nytta, utan framgång

-Kayla Mokédé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0