Musiken och skrivandet, just nu, denna stund

"The warmth of your embrace
Melts my frostbitten spirit
You speak the truth and I hear it
The words are I love you
And I have to believe in you"

I can't sleep, lyssnar på Red Sam.
Och jag varnar här och nu för ett långt och rätt så meningslöst inlägg.
Men jag känner mig pigg och samtidigt livlös. Så jag skriver meningslöst goja.

En gång drömde jag att en av mina systrar dog. Nchilija.
Jag har faktiskt drömt om hennes död många gånger. Och det är så fruktansvärt läskigt, och varje gång jag vaknat efter de drömmarna så har båda kudde och täcke vart nerdräkt av tårar.
Jag hatar hemska drömmar. Och hatar det nästan mer när jag vaknar för jag får sådan panik.
Måste kolla till personen, i mitt fall, Nchilija.
Min älskade lillasyster. När jag tänker på sånt, eller drömmar så inser jag hur jävla mycket jag älskar mina syskon.
Det är obeskrivligt, de är allt för mig. For real.

"You are the truth (you are the truth)
Outscreaming these lies
You are the truth (you are the truth)
Saving my life
"

Ibland kan jag läsa ett tiotal sidor i en bok men inte haft en aning om vad jag just läst.
Jag är väldigt lätt distraherad när det gäller vissa saker. Så ibland kan jag börja tänka på något som inte ens har något med boken och göra. Då är det kört. Boken är som en myra under en elefant.

Ingen aning om varför jag berättar detta. Jag vill bara skriva. Skriva meningslöst skit, för att slippa skriva något som kan skada någon eller något. Rätt smart.

Imorgon ska jag åka tåg i 9timmar till Östersund. Ska bli kul. Dock ser jag inte framemot tåg-åkandet.
Men det är lugnt, det är värt det.
Ska vara där till nästa Lördag. Kul, right?

-
Nu vill jag ut och åka bräda. Jag vill bara vara för mig själv utan en massa runt omkring mig.
Känner mig instängd i mitt egna rum, vill ut. Där det är friskt och neutralt på något sätt.
Egentligen är jag väl vaken nu för att jag väntar. Väntar på att just det där jag vill ska hända.
Men det kommer nog inte hända, så får väl gå och sova.
Men samtidigt vill jag inte sova nu, känns meningslöst.
Borde packa, har inte gjort det. Men skitsamma...gör det imorgon.

Tåget går klockan 13:00.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0