Har du någonsin sett en ängel?

Har du någonsin sett en ängel?
Du vet en sådan med vita duniga vingar
och skiner i regnbågens alla färger.
En sådan som står på de godas sida,
kämpar mot det svarta, onda.
Vägleder och kan visa sig
i olika skepnader.
De som säger sig vara guds sändebud...

Nej det har jag inte.
Aldrig någonsin
så jag kan inte veta om de har både
duniga vingar och ett sken inom
sig som lyser i alla regnbågens färger.
Jag kan inte heller veta om de är så
goda att de kan kämpa mot det onda.
Kan de visa sig i olika skepnader?
Ja, då vet jag verkligen inte om jag sett en
Då kanske ängeln egentligen inte
ser ut som det vi har målat den.
Guds sändebud, hur kan du vara så
säker på att de är sändebud från en gud?

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^
Städat hela förmiddagen, ska umgås med brudarna jag var med igår. Ah nivet, Hannah och Sanna.
Solig dag, I like it alot.
Hasta La Vista Amigos.

Kommentarer
Postat av: Emmy Asklöf

Var gärna med i Dagens Blogg! ;)

http://emmyasklof.blogg.se/2011/september/dagens-blogg.html

Kram

2011-09-17 @ 15:19:35
URL: http://emmyasklof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0