Pure sickness




7år, överviktig


http://www.youtube.com/watch?v=JqbyVAiL3gU&feature=fvwrel
5år, Bodybuilder

Ni vet när man skakar på huvudet och kniper ihop näsryggen med tummen och pekfingret för att man är antingen besviken, ledsen osvosv.
Det är jag nu. Jag kolla på klipp på barn runt 5års åldern som knappt kan gå pga sin egna kroppsvikt
och sedan på barn som är bodybuilders.
Jag blev skrämd, speciellt för det sistnämnda. Överviktiga barn stöter man på rätt ofta, nästan varje dag.
Men 5åringar som går runt med sönderpumpade muskler, det är inget man ser varje dag.

Jag blir så arg. Varför kan man inte låta barn få vara barn, men på ett bra och hälsosamt vis.
Att låta sin unge få äta skräpmat ofta och i stora mängder, det är så djävulskt.
Och det samma, med att träna sitt barn så han till slut ser ut som ett muskelberg.
De här två videosarna på två olika barn, är sorliga.
Och som jag skrev lite högre upp i texten, Det är föräldrarnas fel. 
Och jag sänder hat till de människor som utsätter barn för nå sånt här hemskt.
För de här barnen är antagligen skadade för livet, jag är ingen läkare, jag har inte mycket kunskap om kroppens uppbyggnad och sådant. Men jag är tillräckligt smart för att fatta att när de här barnen blir vuxna så kommer deras kroppar och hälsa inte vara den bästa, om de inte gör något åt saken nu.

Låt barnen få vara barn, och proppa inte i dem saker som kan göra dem illa.
Och uppmuntra dem inte med att göra saker som äldre håller på med, tex: lyfta tunga vikter!

Alla föräldrar är inte menade att vara föräldrar, men har man fan fått ett barn så ska man ta hand om barnet oavsett VAD.

Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0