Kayla yttrar sig - jag mår dåligt, men gömmer det bakom ett leende.




Denna mening, eller andra meningar som syftar på samma sak, som denna - finns lite överallt på internet. Framförallt på facebook och i bloggar.
Och jag förstår inte riktigt vad det är människor vill få fram genom att skriva så.

1. De vill inte att folk ska veta om att de mår dåligt. Så de gömmer det. (Som i detta fall, bakom ett leende.)

2. Men samtidigt vill de att folk ska veta, eftersom att de liksom "klagar" över det offentligt.

3. De vill båda och, sedan avslöjar de sin "lilla hemlighet" om hur de gör för att gömma sig bakom en fasad.

Alltså, kan inte ens förklara bra. För själva grejen är så jävla fucked up.

Om man nu mår dåligt och vill att facebook, bloggar och dylikt skall få veta. SÅ SKRIV DET.

Då vet folk och du slipper ljuga för dem.
Det är ju lite svårt att veta om du mår dåligt om du ljuger om att du mår bra.

Kom inte och säg att du inte vill att alla ska veta om att du mår dåligt.  För skriver du en sådan sak som
"Ingen ser hur jag egentligen mår, jag gömmer det bakom ett leende", på facebook. Så tjuter det "GE MIG UPPMÄRKSAMHET" om det och det du vill är att ha ALLAS uppmärksamhet.

Så: det var det jag ville få fram.
Km.

EDIT: Det kanske tröstar lite med att säga, att alla människor mår dåligt lite då och då. You're not alone.
Och...efter regn kommer alltid solsken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0