Kayla yttrar sig - Mänskliga rättigheter och FN



Jag är så jävla trött och arg. Sitter och skriver en jämförelse mellan länder(Usa, Kina, Algeriet, Iran) ang. tortyr.
Håller på med mänskliga rättigheter, FN och EU; på samhällskunskapen.
As intressant och jag ba älskar det. Men ju mer jag får reda på saker och ting desto mer irriterad blir jag.

Kina, USA, Ryssland, Storbrittanien och Frankrike är permanent medlem i FN.
Eftersom att det är de som klassas som vinnarna av Andra världskriget.
FN handlar ju om att uppmärksamma mänskliga rättigheter, skapa fred osvosv.

Vi tar ett exempel: FN har skrivit lagar och regler, som länder borde följa och liksom har skrivit under på att de ska följa. Men inte fan följer de dem. ÄNDÅ är de medlemmar i FN.
Jag förstår inte. Kina skrev på FN:s konvention mot tortyr år 1988, men inte fan har de slutat med tortyr i t.ex fängelser för att få fram erkännanden. Ändå blev lagen officiell år 1996.

Jag förstår inte...
Var finns moralen någonstans? Och framför allt, var finns humaniteten?

Usa är inte så mycket bättre på den fronten heller. Även de kan använda tortyr, framförallt mot misstänkta terrorister. och där kallar de tortyr för utvidgade förhörsmetoder. Alltså, WHAT THE FUCK?

Är för upprörd för att skriva ett seriöst yttrande inlägg.
Men ett liknande yttrande inlägg, ang. detta. Kommer i framtiden.

Km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0