allt utom en kärleksdikt

Du har förvandlat sjöar till hav, hästar till enhörningar
och barn till
sådana som Peter Pan.

Du har opererat in hopp, i det hopplösa
och du
har transformerat gator, till hem
för de hemlösa

Du har stoppat in
sedlar och mynt, innanför
behövandes skinn, viskat kärlek till krossade
hjärtan,
helat dem, tagit hand om dem

gjort allt i din makt, för att
aldrig låta någon krossa dem
ännu en gång.

Så jag ska aldrig, låta dig
få ägna din tid för mig
aldrig, ta emot dina bakåt vända hjärtan
aldrig
känna dina omfamningar bakom mig,
för att knyta dina händer, med
mina

Jag ska aldrig förstöra det som skapat dig
och det du skapar, för
att hela något du tror på
något jag inte passar in i, omedvetet
men som
gör dig medveten, varje levande andetag

min älskade, jag kan aldrig bli det du vill att vi ska vara.
Aldrig

aldrig, aldrig
kan jag vara din

Kayla - 2Augusti2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0