OpenOffice-Dokument

Jag glömmer ofta bort att spara mina OpenOffice-dokument¨
och min dator råkar ha ett sjuhelvetes dåligt batteri, och eftersom att
jag alltid råkar dra ut
laddaren, kan datorn stängas av, helt utan förvarning

men det är 2000-talet vi lever i, så när jag öppnar OpenOffice efter en panikslagen rädsla,
över att allting har gått förlorat, så
kommer det upp en fin ruta som frågar mig snällt om jag vill återställa, det tidigare
då det stängdes av, plötsligt

och det som förut var borta, finns helt plötsligt framför mig,
utan att någonting har ändrats

-
det går inte en sekund, då jag inte avundas detta snälla datoriska beteende.
 
 
Kayla Mokédé - 1Augusti2012
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0