Örebro, så trött på Örebro

Bilder från Gamla Arla-Fabriken.
 
"Hur är Örebro som sommarstad?" - Den frågeställningen står i Örebroar'n och fyra personer svarade på den.
-En ung tjej, på kanske tjugo år svarar "Det finns många fina gamla hus. Det gillar jag. Annars har jag inte hunnit se så mycket än."
-Den andra personen är en ung kille, han svarar såhär: "Det är större och flottare än där jag kommer ifrån men inte samma mysiga känsla."
-Den tredje personen är en kvinna på 30+ typ och svarar: "En fin stad. Det finns det mesta men barnen saknar den stora kaninen från i fjol."
-Den fjärde är en äldre man: "Rätt okej. Det är riktigt fint vid området runt slottet och det finns många gamla, fina byggnader."
 
Alltså...Nej bara nej. Till och med utomstående har en enformig och dålig bild av Örebro. Precis som jag.
Efter att jag har varit borta i två månader från Örebro och sedan kommit tillbaka. Så vill jag bara här ifrån. Jag vill inte bo här längre. Och ärligt så vet jag inte varför, eftersom Örebro är en stad precis som alla andra städer.
Antar att det är folket. Jag är stört trött på folket och vad de har i bagaget.
 
Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och läsa vidare i Örebroar'n. Får se om jag finner något annat att irritera mig på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0