Sov bort 13 timmar

-Igår, var mitt hår rödare än vad det, varit på ett tag. Jag har ju sådana där gingerinslag i mitt hårsvall.
De inslagen var som dominantast, när jag var liten och inte hade tappat mjölktänderna ännu.
Så igår och nu, ställer jag mig själv frågan: Varför det?
Varför är mitt hår rödare nu? Är mitt hår elden, som ilskan inom mig, skapar och matar? Eller är det bara den där, mer realistiska anledningen, att solen har legat på och grillat pigmenten?
 
Jag somnade i morse runt 10:30, även om det var tanken att jag skulle hålla mig vid liv på kaffe. Det var skönt.
Sova bort 13timmar av livet, gör jag hellre än att tänka bort 13timmar. Min tre år yngre syster kom alldeles nyss in till mig och gav mig pizza och mjölk. Jag vet att hon bryr sig om mig, lika mycket som jag bryr mig om henne. Och varje livssekund, intalar jag mig själv att ingen kan ta det ifrån oss.
 
Jag är längre bort än vad jag trodde. En vandring till fots, runt jorden två varv, skulle inte ens räcka
för att hitta mig. Mitt fysiska Jag. Mitt innersta är så långt bort, att man inte kan föreställa sig hur långt bort det är.
 
"det att förstå något (känslomässigt eller intellektuellt)" - Detta är definitionen av förståelse, enligt Wikipedia.
Det står klart och tydligt vad förståelse betyder, ändå är det så många som aldrig lär sig det.
Eller så tror man att man vet vad det är och att man utför det. Men det är att lura sig själv.
 
Även om man har någon vid sin sida, eller inte alls har det: Så har man ändå bara sig själv, att anförtro sig åt, att ta hjälp av. Den som alltid kommer vara med, i alla lägen, är ens Jag. Ingen annan, även om den personen säger med ord, raka motsatsen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0