Var det en dröm?

-Inatt drömde jag någonting, jag aldrig drömt förrut. Eller rättaresagt, det jag sa och kände har jag aldrig någonsin upplevt i en dröm. Kommer fortfarande ihåg allt jag sa och kände.

Jag är helt plötsligt i en lägenhet, med folk i. Jag vet inte alls hur jag kom dit och vart jag var.
Jag frågar tre tjejer som satt på en säng, om de visste hur jag hade hamnat i lägenheten. De sa nej, och det gjorde resten av dem i lägenheten också. Jag börjar tänka att allting är en dröm. Nyper mig i armen, slår mig själv i ansiktet, gör allt för att försöka vakna. Säger "Det här är fan ingen dröm. Det här är verkligheten"
och personerna tittar konstigt på mig och säger "Du är ju fan störd". Men jag fortsätter "Men jag sover, jag gick och lade mig ikväll och nu har jag hamnat här. Jag måste vara i mitt undermedvetna. För detta kan inte vara en dröm". Alltså verklighetskänslan man har när man är vaken, hade jag i den där "drömmen".
Jag var så säker på att det inte var någon dröm. Men sedan blir jag trött, verkligen jätte trött.
Och skriker hysterisk "Nej jag får inte sova, jag vill inte lämna mitt undermedvetna. Tänk så kan jag finna svar!" Och så vaknade jag.

Nu i efterhand, några timmar senare känns allt det där som en dröm. Men samtidigt så känns det annorlunda.
Vad fan var det där egentligen?

Kommentarer
Postat av: sannabanana

låter som en klardröm? lucid dream

2012-08-31 @ 18:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0