I sang the words I meant

- Godmorgon. Jag sitter i stadsbiblioteket med fin musik i lurarna. Min första lektion idag börjar inte förän klockan 14:00, alltså är detta en passande morgon att ta sovmorgon på. Men nej, denna morgon hade jag ärenden att utreda. Men nu är de speciella "måstena" ur min väg och kvar är jag med mig själv. Kvar med mig och alla tankar.  Det här med livet till exempel. Livet består ju endast av en enda kedja, baserad på val och handlingar. Goda som onda. Hade jag inte gjort alla dessa ärenden denna morgon, så hade jag inte suttit här i Örebros stadsbibliotek. Jag hade legat och sovit i min säng, förmodligen. Allting man gör, har letts av ens tidigare handlingar. Ens liv påverkas ju av det man gör med livet. Jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram till. För min hjärna är alldeles för trött för ens eget bästa egentligen. Jag ska nog fortsätta lyssna på min lugna och melankoliska spellista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0