Söndag, min älskare

-Söndag, söndag åh vad du fyller mig med lycka. (Om det ändå vore så)
Jag har betat av en läxa och känner mig nöjd. Hela jävla läxhögen har krypt, för alla provdatum och inlämningar har passerat. Mitt liv tog sig igenom allt, nästan felfritt. Även om Han inte blev nöjd över mitt resultat på matteprovet. Ett D, ett jävla D för mig är som att få A. Men nej, jag kan så mycket bättre. Jag kan bli så mycket bättre.

Brian Eno är fin, fyller mig med luften som inte finns när musiken inte existerar. Jag försöker att ta in mig, istället för att ta åt mig. Ja, det är två olika saker. Det ena är positivt laddat och det andra negativt, precis som med människor. Förutom dem som har bådadera. Förutom jag, som inte har någonting. Som inte är någonting. -Glöm allt, glöm mig, glöm allt som finns runt omkring dig.-

Jag skulle vilja vara en björn.  Försvinna från vintern och allt annat för att sedan komma tillbaka, fast i en helt annan tidsperiod. Kanske levande i ett bättre Jag, eller helt jävla försämrat. Men det är värt risken. Tycker ni inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0