när ridån faller ner och strålkastarna släcks

build animated gif

- Jag lämnar dig nu.
Vid köksbordet, jag stod
och jag tog inte emot den kopp kaffe du gav mig
50/50 hälften mjölk hälften kaffe
du visste det där, du kunde mig
du lät koppen få vila på bordet bredvid mig
och den andra koppen, din kopp
100/100 bara kaffe, jag kunde dig
den fördes mot dina läppar
ett steg närmre, du tog
och ett steg bakåt, jag tog

- Jag orkar inte med dig
Blunda, du gjorde
och mitt hjärta det rös
ett till steg, du tog
jag rörde inte på mig
men jag ställde en stol emellan oss
du öppnade dina ögon
försökte få kontakt med mig
misslyckades – jag gav med mig
mötte dina ögon, lät dig se
eld och lågor
sprakande tillsammans med mitt dunkande

- Jag vill inte vara med dig längre
Du backar ett steg
och nu vill jag kasta stolen åt helvete
öppna mina armar och skrika ut min längtan
ännu ett steg bakåt, du tog
jag tvekande med mitt
rörde inte på mig
såg dina ben förflyttas
längre ifrån mig
jag blunda
såg för mig själv hur
du omfamnar min kropp
hur våra själar formas snabbt efter varandra
lyfter sakta på ögonlocken

du var borta
och jag hörde dörren smälla igen

Copyright  - Kayla Mokédé

Kommentarer
Postat av: dingud

damn gurl youre good. fin skrivet!

2012-01-17 @ 00:07:07
URL: http://ordsombildarenmening.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0