På väg hem från fritids med Malik

Jag hämtade min lillebror från skolan, som går på lekis.
Jag vet om att han kan vara lite bråkig när någon annan än hans mamma hämtar honom.
Och en sådan dag, var idag. Han gungade med sin vän.
Malik skrek att han ville att Mamma skulle hämta honom. Men det gick naturligtvis inte.
Då kom hans fröken och pratade lugnt med honom.
Malik gav sig, men sen skrek han och fröken "skrek" tillbaka.

På väg hem, frågade jag Malik om han tycker att fröknarna är jobbiga.
"Ja" sade han, jag frågade varför. Och då sa Malik att de alltid skäller på honom.
Kände igen mig. Men frågade "Varför skäller de på dig då?"
Han sa att han bråkar, men att det är hans "vänner" (Vi kan kalla dem Gustav och Alex)
också. Att Alex kallar honom Bög, brunfulis och andra fula ord.
Jag blev genast arg och frågade om han sagt till mamma och pappa.

När jag får veta sådant så blir jag arg och mycket ledsen.
Jag vet att man i den åldern, provocerar väldigt mycket. Men när det kommer till mina syskon så blir jag nära intill galen.
Att redan i den åldern vara smårasistisk...

Nu är Malik själv väldigt temperamentsfull och har kort stabin. Men ändå...det är själva principen.

Km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0