Att skriva

- Jag vill skriva någonting vettigt. Dela med mig av något bra råd eller yttra någon utav alla mina åsikter, som ligger och tränger med varandra innanför mitt skallben.
 
Det är enkelt att skriva, men bara om man är in the mode. Och då ska det inte vara "Nu vill jag skriva, jag är sugen på det". Utan det ska komma naturligt (inte ens tänka tanken, att man ska skriva), man ska sätta sig vid datorn eller med papper och penna. Som till exempel: när du går på toaletten, när du behöver eller äter när du är hungrig.
Det ska vara lika självklart som det självklara du gör varje dag.
 
Att pressa och tvinga ut någonting, kan leda till resultat, ja. Men inte samma resultat, som när du skriver och det är det självklaraste du någonsin gjort.
 
That's why I don't like school some times. För där måste man skriva de uppsatser man ska skriva osv.
Även om man har inspiration så det sprudlar om det, behöver det inte betyda att man kan få ut det på, det sätt man vill få ut det. Men i skolan, måste man göra uppgiften. Annars innebär det trubbel. Vissa vill inte ha det på sina axlar och skriver ändå. Pressar, tvingar ut ord genom tangentbord eller pennor.
 
Har man tur blir läraren nöjd i alla fall. Men det är ju inte det man ska sträva efter, att göra läraren nöjd. EGENTLIGEN. Man ska ju göra allting för sig själv, för det är ingen annan än en själv som bryr sig. EGENTLIGEN.
 
På skolfronten så vill jag bara ge ett tips: Har du noll inspiration/motivation till att skriva texter. Tänk inte så mycket. Utan skriv bara och så får du se hur det blir, sedan omarbetar du texten ut efter det du har skrivit.
 
Det är precis det jag har gjort nu. Ville skriva någonting. Men sluta tänka och bara skrev. Detta är resultatet. Inte det bästa, men jag fick fram ett budskap i alla fall. Bara upp till dig, vad det ska vara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0