Jag och mina åsikter

Anonyma kommentarer, vilka gillar dem egentligen? Jag själv har inga problem med dem, om det står någonting snällt eller icke-kränkande i dem. Blir bara nyfiken (och glad). Men när det står någon åsikt om något, jag har skrivit, här på bloggen. Så blir jag lite sned.

Eftersom att personen är anonym, har jag inte ens någon chans att få svara.

 

 Allt jag yttrar på den här bloggen, är något som står under mitt namn. ”Kayla Mokédé”. Jag har aldrig varit rädd för att yttra min åsikt om saker och ting och jag är inte definitivt inte rädd för att diskutera. Så därför, kan jag tycka att det är väldigt respektlöst att argumentera mot mig och sedan lägga till något kränkande om mig, för att sen vara anonym.

 

Jag har aldrig någonsin hängt ut någon individ i bloggen, förutom mig själv. Enda jag har valt att tagit som ett exempel i olika syften, har varit mig själv. Bara för att man ogillar någonting och sedan yttrar sig om det, betyder det inte att man hatar eller ogillar personen i sig, som gör det. Och det tror jag många missuppfattar i mina yttrande-inlägg. Det är det, eller så formulerar jag mig, så det blir lätt att missuppfatta.

(Om det är så, ska jag självklart förbättra mig.)

 

Exempel:

Jag är vegetarian, men jag lever i en köttätande familj och jag själv har varit köttätare. Så om jag skriver ett inlägg om vegetarianism, så betyder det inte att jag vill sända något agg mot de som inte är vegetarianer.

Skriver jag om (t.ex förra yttrande-inlägget) hiphop-posers, så betyder det inte att jag ogillar de som är så, som person. Men kanske ogillar just det. Och vill absolut inte få fram mig som något bättre.

 

Alltså, det är min blogg. Jag skriver precis vad jag vill i den. Och det jag vill skriva, framförallt är mina åsikter, för jag är en person med åsikter som inte kan hållas inne. Men jag skulle aldrig kunna vara respektlös och göra något, som en del som läser min blogg, tror att jag gör. Framstår mig som bättre än alla andra.  (?!?!?!)

 

Om du som läsare känner dig träffad utav det jag skriver och sedan vill kommentera något. Gör det, men ha respekt. Att klampa ned på någons åsikt är som att klampa ned personen, med åsikten. Det skulle vara en helt annan sak om jag hängde ut en viss individ eller en grupp, men så är ju inte fallet. Alla kan inte tycka lika, det går inte. Men det ger oss inte rätten att visa allt utom respekt, till en person som inte tycker som en själv.

 

Tänk på det. Och två saker till, jag är en människa precis som du, du och du.

Vi alla gör fel, så haka inte fast vid ett litet misstag jag gör. Det skulle lika gärna kunna vara, du, du och du.

 

OCH, jag tvingar ingen att läsa min blogg. Så är det så, att du stör dig så jävla mycket på mig, gör det enkelt för dig. Läs inte min blogg!

 

(Ang. Respekt mot andra osv. När det kommer till brott eller något illa mot mäsnkligheten och levande varelser, över huvudtaget. Så kan jag, personligen inte visa någon respekt om jag skriver någonting om det, här på bloggen.)


Kommentarer
Postat av: Aryam

Bra och moget sagt Kayla.

2012-07-21 @ 10:31:43
URL: http://zoq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0