Mitt öde - Del 1

Har påbörjat ett projekt, jag kom på för några dagar sedan.
Novellskrivandet har inte vart min starka sida, så jag ska göra en diktserie med ett och samma tema.
Och temat är: Grekiska Mytologin.
----------------------------------------------------
 
Enligt ett Orakel
ska jag låta mig ätas upp av människoätandeCykloper
precis som Hekatoncheriernas tröstande förtärande
av deras egna femtio huvuden, inuti underjordens mörkaste plats
Tartarus

och trots min sprudlande kärlek till Zeus, och våran
sprängfyllda natt på hans Jupiter, kan jag inte krypa under mitt öde

vår kärlek räckte aldrig till, och Poseidonsvågor, kan inte rengöra
min ryggs kotor, från allt inhumant endast en mänsklig varelse, kan göra

Jag lever på Gaia, under Uranos – låt dem bevittna mina synders land
och sänd mig sedan till deras avkommors plats, deras ö, Cyklopernas land.
 
Copyright - Kayla Mokédé 9/7 - 12

Kommentarer
Postat av: Anonym

så vackert.

2012-07-10 @ 03:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0