Agnosticism, Ateist och troende


(weheartit.com)

-Jag, Kayla är Agnostiker. Jag har inte tagit ställning till någon religion och jag vet inte om gud finns.
-Min syster, Malaika säger att hon är ateist och tror på Big bang.
-Min pappa och min låtsasmamma, är religiösa muslimer.
Och vi fyra diskuterar ämnet: Gud!

Alltså, jag skulle kunna göra ett inlägg som det endast står "Hahahahahahahahahahaha"
För detta var det roligaste samtalsämne inom familjen, på väldigt länge.
Jag vrålälskar att diskutera. Och att göra det med min religiösa far, är ännu mer älskvärt.

Pappa blev upprörd av Malaikas påstående om Big Bang och Malaika blev upprörd för att pappa knäckte hennes argument. Jag var mer neutral, då jag faktiskt inte håller med någon.
Jag kan verkligen inte tro på något som inte har bevisats.
För det finns inget bevis på att gud finns och det finns inget bevis på att han INTE finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0