I am In a world of shit

Har kikat Graffiti-filmer/dokumentärer(med budskap bakom sig) hela kvällen. Och det har resluterat till att jag just nu, är frustrerad på grund av massor. Jag är liksom, alltid bitter. Mycket, väldigt mycket existerar som egentligen inte borde existera, eller i alla fall inte på det vis, som det gör nu.
 
Och jag känner mig allt utom allsmäktig, jag kan inte göra ett piss för att få en ändring på det som behövs ändras på. Visst kan jag göra saker som att yttra min åsikt, verkligen sprida den. Få folk att öppna ögonen.
Men det tar så lång tid. Jag vill att allting ska gå snabbt.
 
Men jag antar att det är precis som när folk går upp i vikt. Det är så jävla lätt och går så fort att gå upp i vikt, men när man ska gå ner sen, så tar det dubbelt så längre tid. - Det finns ingen annan väg än den långsamma vägen, som resulterar till någonting bra.
 
Men är det värt det då? Är det värt att göra en massor för mänskligheten, för att det är rätt?
Jag vet inte. Men vad har man för val egentligen? Alla har ett val. Men angående det här, för mig. Så har jag inget val.
Jag kan inte gå runt och vara bitter på allt o alla, men sen inte göra ett piss. I'm not like that. I don't wanna be that kind of person.
 
Min blogg är i alla fall en bra början, I guess. One step at a time, One step at a time.
 
Kersed, passar bra till just detta ämne. You cannot hate Ceremony, that's impossible.
"Pack your fists full of hate, take a swing at the world.
These kids stick to themselves, carry angst in their words.
Where we'll never be a part of this cursed fucking town,
so we stand amongst ourselves and watch it burn to the ground.
Burn to the fucking ground"

Kommentarer
Postat av: AfroWiking

:) Där känner jag igen mig så himla mycket. Helt sjukt att läsa dig, my love. Jag blir glad men också lite rädd. Dina upptäckter måste du hantera på så viss att du kan räkna ut vad du kan förändra och inte. Mänskligheten finns här vare sig du finns eller ej. Men iom att du finns så är mitt råd samla fakta/information genom resor, diskutioner och genom att blanda sig med likasinnade. Positivitet är mycket viktigt här. beblanda dig med just sådana, positiva själar. Ödmjukhet och diplomati bör vara dina bästa vänner samt att genom att ha tålamod så kan du bemästra en hel del. Meditation är bra för att kontrollera sitt inre. En lugn person är mer kraftfull än en högljud en. Tänka, 2-3 ggr om så behövs, innan du handlar är ett måste.
Jag tror på dig när det gäller det här men det är en mycket svår väg att gå. Många inre konflikter och frustrationer följer garanterat. can you cope with it? när det gäller att känna sig allsmäktig :) lägg ner den verksamheten. EN annan har det jobbet och det är knappast en människa. Så lägg ner. Allahuakbar!!! Jag är helt bakom dig just so you know ;) Papa love!

2012-06-27 @ 12:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0