Alvedon och Gud


(We<3it)

Har nyss städat köket och samtidigt som jag drog med dammsuge-munstycket fram och tillbaka över golvet så tänkte jag på att alvedon och gud har en del gemensamt. Kanske.

De fungerar bara om man verkligen tror på att de ska fungera. Förstår ni vad jag menar?
Alvedon är helt värdelösa till typ 80%, om man inte tror att de hjälper mot t.ex. Huvudvärk.
Och jag tror det är lite samma sak för troende människor.
Om man verkligen tror på att gud finns, så finns han nog. Det kanske är mer individuellt ang. religion.
Han existerar bara om man själv vill att han ska existera.

Men då om jag ska utveckla mina funderingar, så blir det väl lite att man lever i sin fantasi?
Då kan man ju tänka "Enhörningar finns, jag tror på dem" Och så finns de, enligt en själv.

Äsch jag vet inte. Orkar inte gå djupare in i detta nu.
Ska koncentrera mig på att förtära min vaniljglass.

Ha't så bra.
Km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0