Kony 2012



Har du inte sett denna. SE DEN!
Det är värda 30min, var inte dina ögon öppna innan. Så är de definitivt öppna efter klippet.

Hela världen är drabbad av massa problem, men man måste börja någonstans. Blir Kony gripen. Kan man fortsätta beta av listan av alla onda människor!

- - - - - - -
Jag är väldigt upprörd!

Och jag blir riktigt förbannad på de människor som säger att detta är ETT PROBLEM. "Varför lägga ner tid på just en enda man?" säger de.
Men då säger jag såhär; man kan inte göra allt på en och samma gång. Man måste ju börja någonstans.
Och från och med nu, vägrar jag leva en enda minut som om ingenting händer runt om i världen.

Och jag ska sätta upp posters, taga "Kony 2012" Överallt för att få upp allas ögon.
Vet man vem han är, så vet man vad som försigår.
Och då kan man, om man är mänsklig nog FÖRSÖKA göra något åt saken.

Se videon. Sprid den. Prata om den. Gör det!
Nu.

Km.

Kommentarer
Postat av: Agneta Lindskog

Hej!

Fick precis upp din blogg i sökaren.

Jag tycker du också ska sätta upp posters om Kony i april, samma datum som man säger i slutet på filmen. Då blir det en samordnad aktion i hela världen och får större genomslagskraft i media.

Lycka till

Agneta Lindskog

2012-03-08 @ 23:23:00
URL: http://agnetalindskog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0