med smuts bakom ögonlocken, blundar jag för en stund


(we<3it)

Med Staten och Kapitalet i de lila Wesc-hörlurarna, på Rock classicer, satt jag på bussen in mot stan.
Hade spenderat en eftermiddag och kväll med en underbar vän, vars namn börjar på H.
En glass och Fanta exotic spenderade jag 39kr på, på snabbmats restaurangen Mcdonalds.
Och en het tjej-diskussion bröt loss mellan mig och min vän.
Sedan tog vi bussen mot nordväst och landade hemma hos henne. En pizza fick vi med oss, Paloma...Räkor och champinjoner.

En kväll fylld med roliga youtube-klipp och hundra kilo skratt, erbjöds och mottogs. Sedan tog jag bussen hem, med Staten och Kapitalen i de lila Wesc-hörlurarna, på Rock classicer. Och visst var det lustigt, då personen
jag för länge sedan träffade, gillar bandet som gjort den låten och som dessutom bor precis där jag åkte förbi med bussen.

Ja visst kände jag mig sådär, melodramatisk och småledsen när jag satt där i fyrasätena och tittade in i vad mörkret hade att erbjuda på andra sidan glaset på bussen.
Och visst låtsades jag att gilla låten och försökte sjunga med i refrängen:

"Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt
staten och kapitalet, dom sitter i samma båt
fast det är inte dom som ror, som ror så svetten lackar
och piskan som kittlar, kittlar inte heller
deras feta nackar."

Km.

Kommentarer
Postat av: Daniella Book

Jättefin blogg! Diggar den!

Är allt bra med dig då?:D

Kram!

2012-04-01 @ 11:15:00
URL: http://daniellabooks.blogg.se/
Postat av: Sofia

20 klockor i olika färger lottas ut, var med och tävla på min blogg :D Kram!

2012-04-01 @ 13:26:59
URL: http://byfia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0