När min hjärna spårar, försöker förstå, filosoferar



Vad händer efter döden? Vad händer med själen, vart hamnar den, vart hamnar man?

-Blir vi föralltid fast här, på jorden. Eller kommer vi till ställen ingen levande varelse någonsin vart på?
Eller återuppstår vi, fast i ett annat liv? Föds igen, på nytt.

Jag skulle vilja tro att vi flyger upp mot stjärnor och planeter. Ut i rymden för att sen åka i ljusets hatsighet till nästa solsystem, för att leva ett liv där.
Jag skulle vilja tro att vi människor har en väldigt stor koppling till rymden. Det är mest logiskt, men samtidigt
så himla abstrakt. Jag vet ju inte.

Ingen vet.

Eller så händer det något vi aldrig har tänkt på, det är för svårt att röra vid och det är någonting vi inte ens kan tänka på. För det är för abstrakt. Det kanske är något sådant, som händer efter att vi har tagit vårat sista andetag och känt det sista hjärtslaget i bröstet.

För vem säger att alla dessa gissningar och påståenden som finns, är sanna? Måste man ha tron, för att kunna känna sig säker? Eller lurar man bara sig själv, för att slippa gå i en ovisshet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0