Spelning @ Stationen 23/11

Buried Below
Anchors & Roses
Mirror Eyes
Concubine
- Igårkväll, var en minnesvärd kväll! Ett nytt band föddes på Örebro's Hardcore-scen igår. Last Light, som jag tyvärr inte fick nå bilder på. Underbart bra, var de. Efter dem var det ilskna och energifyllda Buried Below. Trummisen slog sina fingrar blodiga och dök ned i publiken från trummorna. Fascinerande band, detsamma med bandet som kom efteråt: Anchors & Roses. Ett noise och Hardcore band från Jönköping. Som sagt, fascinerande. Deras scenspråk var tilltalande och utstråla mängvis med känslor. Efteråt var det Mirror Eyes, bandet jag så länge har längtat efter att få se ännu en gång. Are we the dining dead? fick mig att gå loss. Stagediva, och denna gång blev jag äntligen mottagen. Underbart band, som även ska pausa i ett halvår. Sist men inte minst var det Concubine, som även spelade deras nästsista spelning tillsammans. Iochmeddet, så blev det mängdvis med tårar från massor i publiken och det blev ledset. Concubine är ett ledset band. Som sagt, en minnesvärd kväll fylld med nya musikaliska upplevelser. (Fick inte bild på alla medlemmarna i alla band, tyvärr)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0