1990 min vän

1990 och vi skapade historia, du vann alla vad
men ingenting, det gjorde
dem skars ändå av, ganska snabbt
efter din, utdöda gloria


en ren jävla snyfthistoria, baserad på din mors tårar,
en blödande livmoder har aldrig funnits
vilket innebär att existensen
ändå inte var din, och den du tror är din mor
tillägnar vätskeutsöndring, sin döende barntrio

1990 har aldrig utspelats
och dina avskurna vader, är en konsekvens
efter ett påhittat vad, jag aldrig tog hand på

du var aldrig den jag ville skapa, till egen vinning
låt mig se dina tårars utvinning och hur glorian lyser,
reflekterar ljuset mot ditt hårs gömda tinning
 
Kayla Mokédé - 2/10-2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0