Dokumentär om mobbing

http://www.svtplay.se/video/316409/bully - "Amerikansk dokumentär från 2011. De trakasseras i skolan, på bussen, på lekplatsen, fotbollsplanen, i mobilen och på nätet. Fler än 13 miljoner amerikanska barn mobbas, en plågsam upplevelse som följer dem resten av livet. Flerfaldigt prisbelönt film av Lee Hirsch."
-
Jag vill inte skriva en wall of text. Men är du, som läser detta, den som kan trakassera eller på minsta lilla vis hacka på någon. Sluta med det. Du vet inte vad du skapar i den personen.
 
Jag är så jävla förtvivlad och förbannad. Jag kommer aldrig förstå mig på människan. Allting är som uppradade i en cirkel, den ena saken är ett resultat, en anledning pga. en sak som är bredvid. Att det finns mobbing mellan barn i skolor, på internet, via sms och annar dylikt är ju pga. förhållanden i hemmet och omgivningen, eller annat liknande. Man föds inte och hamnar under kategorin "Mobboffer" eller "Mobbare", det är någonting som utvecklas.
 
Mänskligheten gör mig illamående.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0