Genretips by Kayla

Kom på en idé. Men utför den bara om de som läser, vill det. Jag skriver kort fakta om 2-3 musik-genrer/subgenrer varje vecka/månad, ger två exempel på band/grupper/artister också.
Kommentera om du vill att jag fortsätter.
 
Trip Hop - En genre, vars ursprung är från Storbrittanien, Bristol. Genren är en väldigt experimentell musikform, som satte rot i Storbrittaniens hiphop-och House-scen någon gång på 90-talet.
Här är två exempel från den genren, som är mina personliga favoriter:
 
 
Post-Rock -  Citerat från Wikipedia: 'Termen postrock myntades av musikjournalisten Simon Reynolds i nummer 123 av The Wire (maj 1994) för att beskriva en typ av musik som "använder rockinstrumentation för icke-rock-ändamål, som använder gitarrer för nyanser och texturer istället för riff, powerackordoch melodier."'
Denna typ av musik, kan upplevas djup och deprimerande, men även glad.
Två av mina favorit band, inom denna genre:
 
 
DSBM (Depressive Suicidal Black Metal) -Är en subgenre som växte fram på 2000-talet. Och texterna är mörka, kan handla om självdestruktivitet, ångest, hat, självmord m.m. Musiken är lite långsammare tempo än vanlig Black Metal.
Mina två favoriter inom denna stilen är faktiskt inga band, utan solister:
 
 
Har använt mig av www.wikipedia.se, om jag känt mig osäker på någonting.

Kommentarer
Postat av: Natta

Fortsätt! En super bra idé!

2012-09-11 @ 18:23:01
URL: http://Bailo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0