En helvetes bra kväll


- No omega och this gift is a curse, var försenade. On the edge of forever, som skulle upp på scen klockan 18:00; började istället spela en timma senare. Men det gjorde inte så mycket (trots oron att jag inte skulle hinna se alla band) och OTEOF spelade sjukt bra. De har utvecklats, sedan senaste gången jag hörde dem, vilket var någon gång innan årsskiftet. De drog igång hela kvällen och tillät sedan punk/hardcore/crust-bandet Inkvisitionen från Göteborg ta över. De fyllde lokalen med politiska texter, sångaren hade en sådan energi och kontakt med oss i publiken. Drog upp massa folk, inklusive mig på scen för att sedan kasta oss ut i publiken igen. Efter det hetsiga spelandet, ändrades atmosfären helt när This gift is a Curse förberedde sig för att spela. Lokalen fylldes med en doft av tjära och instrumenten spelades tungt. Blackmetal/sludge/doom-bandet presterade mållöst bra. Musiken kändes inte bara utanpå, utan den rörde om djupt inom mig. Energifyllt. Sist men inte minst spelade No Omega, som provcerade publiken att stagedive'a tusentalsgånger. De var ännu bättre live, in my opinion och jag tog mig hem i spöregnet med ett leende på läpparna. Något ovanligt, då (i alla fall) jag är en gnutta nedstämd efter spelningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0