kort novell

Balansen mellan mig och oss

Fjädrarna i sängen skaver i ryggen på mig och de slås mot varandra, skapar ett gnisslande ljud, så fort han rör sig. Jag har tjatat efter en ny madrass, men han vägrar släppa sitt hårda tänkande angående vår ekonomi, den ska inte vara gemensam egentligen, men det har bara blivit så. Våra liv sammansvetsades, innan jag ens förstod att det hade hänt. Och nu ligger vi här, på madrassen han vägrar byta ut, i ett gemensamt liv jag egentligen inte ville dela med någon.

Jo, men jag älskar honom. Tro ingenting annat. Jag vill ha hans axlar att luta mig mot, jag vill ha hans energifyllda läppar att laddas upp med, jag vill ha hans ord som respons på mina ord och jag vill ha hans kärlek, för att byta ut med min kärlek. Jag vill ha honom.

Så, jag fortsätter ligga i sängen som tillåter sina fjädrar att tryckas in i ryggen på mig, och jag fortsätter ge upp varenda diskussion om att jag faktiskt vill ha en ny madrass. Jag fortsätter dela vår ekonomi, liksom mitt liv med honom. Och jag fortsätter upprätthålla sammansvetsningen. För jag älskar honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0