någonting, eller ingenting


 "Jag vill bara vara vacker, du vet känna mig tillräcklig"
 

Min storstads idyll, lever genom mina kroppsliga byggklossar. Himlakroppar regnar över torr asfalt. Människor går ovanpå lik, medan solen lyser genom regndroppar och bildar regnbågar, vars ändar planteras i dessa livlösa skal. Kolik växer sig fram i levande, ryggradsdjur; inklusive oss människor och självömkan inom alla, är ett faktum. Att någon vill vara någons, är en ouppnåelig dröm. Den bor nordost om vår högra hjärnhalva, och den lämnar oss aldrig ifred. Inte på dagen, så som den inte lämnar oss på natten. Miserabla klätterväxter, pryder hårlösa ben och naken hud skriker efter uppmärksamheten ingen ger (utom naturen själv). Döden väntar oss alla, ett slut eller bara en början på någonting nytt. Ändå fasar vi den, precis som vi blundar för framtiden.

-

Insmorda i blod, står kroppar med ögonbindlar på sig. Uppradade i ett led, är dem alla och de har samma tanke och ska snart utföra samma handling. Förvrida deras egna kroppar, förinta vita, som röda blodkroppar och transformeras till ett skönhetsideal de alla, vill ha. Blinda, tar de steg framåt i den milslånga kön och deras ögonbindlar knyts bara hårdare om deras tomma skallar. Aldrig ska de få se sig själva igen, inte som de var, är, fram tills de ändras, förändras.

-

Det är människan jag talar om. Rätta mig om jag har fel.

Kayla.M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0