Den där känslan

- För att orka med en vardag man lever i, frivilligt som ofrivilligt, så är det viktigt att man har någonting som får en att härda ut när man har som minst vilja. Det är viktigt att ha någonting bra, som omväxling. Men ibland uppstår det där problemet att man inte orkar något alls. Inte ens det där som får en att må så bra. Den där känslan av meningslöshet uppstår och gnager i en, säger till en att ingenting kommer lösa sig, oavsett hur mycket man försöker. Vad gör man då? Jag själv vet inte, men det jag vet är att jag har någonting som får mig in i bättre tankekretsar. Det är när jag står på brädan med människor som delar samma intresse. Skateboard. På brädan tänker jag varken på det förflutna eller framtiden. Det enda som existerar är Jag I Detta Nu.
 
Har du inget intresse eller en sysselsättning, som får dig att känna dig bra och levande, försök att hitta det. Gå emot dig själv, gå emot rösten som gör allt för att du ska sjunka ännu längre ner. Våga leta. Alla förtjänar att ha något som får en att dra upp smilebanden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0