en dikt

En bra barndom, kan inte köpas med guldmynt
 
Solen målar kroppar med sina olika strålar,
sommaren i ett kännetecken och det var då
jag sattes till världen

barnfotabarn sprang på glassplitter och skrek,
efter en mamma som aldrig var där, precis
som de barn som officiellt var övergivna,
på barnhem

trots att jag i min barndom, fick känna
sand mellan tårna och varma vindar
i mina lockar, så har det mesta i mitt minne
lagts i mörker och jag kan inte minnas

minnas
första gången jag tappade en
mjölktand, trots guldmyntets ersättning
Jag kan heller inte minnas att jag någonsin
har fått beröm, för att vara just det jag var,

ett barn

 Kayla Mokédé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0