Solen, värmen, glädjen

 
 
- Vi har kommit till de mornar då man vaknar utav värmeslag och solstrålars smekningar. Vi är nära nu. Eller är det solen och dess värme och årstid, som är nära oss? Jag vet inte, men det kanske inte spelar någon roll. Jag är glad i vilket fall som helst, inte bara över att jag skrattar med mina kära vänner oftare än förrut, utan också att jag är påväg att bli någon eller någonting, jag aldrig varit tidigare. Och denna gång vågar jag säga att det är positivt. Nej, ingenting har blivit lättare, allt är fortfarande svårt och jag vill helst bara slänga allt skit under sängen, precis som när man var liten och kallade det städning. Fast nu är inte det, det alternativet jag försöker välja. Jag är trött på att gå igenom monotona skeden i mitt liv, som är lika varandra. Jag väljer solen och strålar, tillsammans med dess medförande glädje. Och jag ska försöka plantera hopp i bröstet på mig, för utan hopp kommer man ingenstans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0