att aldrig vara lagom

"...Jag var mycket, mycket rädd. Faktiskt var jag panikslagen, psykiskt var jag introvert 
och fysiskt var jag alltför avvisande eller alltför påträngande. 
Aldrig var jag lagom, aldrig kokett, aldrig vacker..." 
-Älskade du, Barbara Voors
 
-
Det är så jobbigt att heta Kayla. Det är så jobbigt att vara mig, att leva i min kropp och framförallt är det jobbigt att bära på den hjärnan jag bär på. Jag vet att erfarenheter är det bra att bära på, men ibland önskar jag att vissa blad bland mina pappersark bara hade förblivit oskrivna. Kunde inte någon bara ha stoppat filmkameran under vissa omständigheter i mitt liv? Låtit mig få förbli ovetande om dem. Liksom sparat dem tills senare?
 
fast önsketänkande kommer man inte långt på,
så nu ska jag sluta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0