Östersund-stad Dag 1

Här sitter jag i en soffa som har funnits i ett hus som jag känner mycket väl.
Ett hus som min käre mormor bor i. Det är sig likt, jag gillar faktiskt hennes hus. Det är en sorts trygghet som ligger över det.
Att vara hos mormor en vecka är faktiskt riktigt skönt och kul. Har saknat henne, när jag är här får jag bara den där längtan tillbaka hit. Att fortsätta bo här, att inte ha flyttat härifrån till Örebro i 5an.
En utav de sakerna här som är bäst är att vakna kl 9.00-10.00 på morgonen av jämtlandsradion som är på på nedervåningen i köket. Där mormor står vid spisen och tillagar havregrynsgröt som jag älskade när jag var yngre.
Jag bara älskar min mormor. Hon är den bästa!

Resan hit gick oväntat snabbt. Vi klev på tåget kl 13:00 och var framme kl 20:00.
I gävle ringde Mrs. Ström bajsunge. Snacka en massa med henne, trevlans trevlans.
Mrs Gustafsson höll mig sällskap genom Sms.

I sundsvall fick jag sms från Erik som frågar vart jag är. Då svara jag Sundsvall.
Han skrev då: Kolla bak.
Då kollar jag ut genom fönstret och på andra rälsen snett imot sitter Erik och hans mamma och vinkar åt mitt håll.
SNACKA OM ATT JAG FICK UTBROTT!
Han hade sagt tidigare att vi inte skulle hinna träffas för att han ska till stockholm. Så ser vi varandra på två olika tåg. SÅ nära men ändå SÅ långt bort. That sucks!

Idag
ska jag nog bara umgås med mormor. Men ska ringa till några polers som jag saknat så och höra när vi kan ses.

Tåg-outfit
Mössa - BikBok [My darling]
Bandana - [usa]
Halsduk - vet inte
Shorta - Gina...
Linne - Gina...
Mjukisbyxor - Klubb byxor Team sportia

Peace
Kayla Mokédé


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0